Subject: FW: Jälgimäe tee 11424 VT1952
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Nov 2023 17:18:42 +0200

Tervitused,
palun registreerida Tiinule täitmiseks.

Parimat,

Tiit

From: Kenneth Vallik <[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 14, 2023 1:17 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: Jälgimäe tee 11424 VT1952

Tere

Saime Kasutusloa eelnõu nr 2311301/10463 (menetlus nr 394672)
kooskõlastamata jätmise kohta mõned märkused. Sooviks anda otse mõned
selgitused.

1.	Esmalt ebaseaduslik tegevus riigimaal:

Projekti VT1952 lõpust algab kohe VT1953 ja muudatus kooskõlastuses tehti
järgmise projekti raames. Küsiti sama asja ka Liiklusvälise Tööloa
lõpetamisel. Lisatud manusesse uuem KK ja IKÕ leping.

2.	Dokumendis Nõuded Tehnovõrkudele Teemaal on paigaldussügavus
sidekaablitele mulde nõlvast kaugemal kui 1m 1,0m (**üldjuhul paigaldame
adraga ja siis lubatud ka 0,9m).

Kaevu C1952-M1 juures on sügavused 1,01-1,16. See on ka loomulik, et kaevu
minevad kaablid natuke tõusevad (sest kaev ise ei ole nii sügaval). Saame
sügavust parandada, samuti on peale taastamist kaevu ümber
haljastusmullaga pinnast tõstetud. Aga kas sellel on reaalset sisulist
mõtet? Kaev on teenindatav metall-luugiga ja tähistatud märketulpadega.

3.	Tehnovõrguks on puhutavad valguskaablid ja nende paigalduseks ning
kaitseks on otse pinnasesse (Direct Buried) paigaldatatavad mikrotorud.
Kas tuleks teostusjoonisele juurde märkida nende tugevusklass?

Hexatronic:

7mm torud on 4000N

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284+_en_Hexatronic
.pdf?1676484134509> +_en_Hexatronic.pdf?1676484134509

14mm torud on 2000N

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285+_en_Hexatronic
.pdf?1676483972000> +_en_Hexatronic.pdf?1676483972000

Seda kaitsetoru teemat oleme puudutanud Arvo Veltriga (Teie olite CC
16.02.2023). Pikkade vahemaade puhul kasutatakse puhutavaid valguskaableid
ja nende paigalduseks on mõeldud adraga küntav mikrotoru. Tugevus ületab
Tram poolt nõutut.

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee> www.corle.ee

Subject: Viraksaare VT1677 sidekaabli paigaldus mnt nr 15176 km3,51-3,91_TRAM_17.02.2023
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Kenneth Vallik" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Feb 2023 10:13:49 +0200

Tere

Nõustun selgitustega eeldusel et paigaldatav mikrotorustik on min 750N
nagu projektis ette nähtud või tugevam.

Uut kooskõlastus ei hakka vormistama.

Kuid järgnevates projektides palun arvestage selliste nüanssidega ja
lisage juba kohe vajalik informatsioon.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Projekteerimise osakond

Taristu kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Kenneth Vallik <[email-masked]>
Sent: Friday, February 17, 2023 9:59 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: RE: Viraksaare VT1677 sidekaabli paigaldus mnt nr 15176
km3,51-3,91_TRAM_16.02.2023

Tere

Tänud kiire ja asjaliku vastuse eest.

Kuna me asendiplaanil ühtegi muudatust ei tee ja sooviks töödega varsti
alustada (hetkel peab koguaeg ilma jälgima, millal hea aken tekib), siis
uuesti kooskõlastamine (ainult seletuskirja tehniliste andmete lisamisega)
tundub ajaliselt kõigile pooltele ebaefektiivne rerssursikasutus.

Kasutame Höhle või Hexatronic Direct Buried mikrotoru punte. Nende
omadused on viimased 15a suhteliselt muutumatuna püsinud.

Ma annan meie oma projekteerijatele sisendi, et tulevikus võiks
seletuskirjas mikrotoru tehnilised näitajad olla ära toodud. Aga palju
tuleb sisse juba valmis sideprojekte, mis tihtipeale elektrikogemusega
inimeste poolt tehtud. Seal on kaitsetoru alati ümber. Mikrotoru aga nagu
ongi kaitsetoru valguskaabli jaoks.

Suures plaanis toru tugevus vähemalt 2000N

Hexatronic:

7/3,5 on 4000N/100mm

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284+_en_Hexatronic
.pdf?1676484134509> +_en_Hexatronic.pdf?1676484134509

14/10 on 2000N/100mm

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285+_en_Hexatronic
.pdf?1676483972000> +_en_Hexatronic.pdf?1676483972000

Höhle:

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee> www.corle.ee

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 16. veebruar 2023. a. 6:57
To: Kenneth Vallik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Viraksaare VT1677 sidekaabli paigaldus mnt nr 15176
km3,51-3,91_TRAM_16.02.2023

Kenneth Vallik

Projektijuht

Tere

Kui nn mikrotoru piki teed, haljasalal teemaal vastab tugevusklassile 750N
või tugevam, siis on kündmine kaabliadraga väga hea valik, sest ader tagab
sügavuse 1,0m. Eeldame, et asendiplaanilist muudatust ei tehta.

Teie projektis ei ole kommenteeritud mikrotorustiku tehnilisi omadusi sh
tugevust (survetugevus/rõngasjäikus) st millist mikrotorustiku, millise
tugevusklassiga tohib ja peab kasutama.

Seega sellest ka nõue kaitsetorule kuna nn mikrotorustike on erinevate
omadustega.

Kui soovite nn ehitustehnoloogilist muudatust teha siis palun projekt
uuesti esitada kooskõlastamisele ning palun ärge unustage seda muudatust
ka projektis kirjeldada (seletuskiri, joonised sh mikrotoru tugevusklass,
kasutatav tehnoloogia).

NB kui ELA SA oma torustike, sidekanalisatsiooni pani oli projektides
alati sees ehituse tehnoloogia kirjeldus ning nn torustike tehnilised
omadused sh tugevus (survetugevus/rõngasjäikus) ning neid torustike,
kaevude tehnilisi omadusi, vastavust on ELA SA ka korduvalt kinnitanud.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Projekteerimise osakond

Taristu kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Kenneth Vallik < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 15, 2023 2:49 PM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Viraksaare sidekaabli paigaldus

Tere

Küsin enne ehitust igaks-juhuks üle.

Vahetevahel nõutakse valguskaabli jaoks rajatava mikrotorule lisaks veel
kaitsetoru. Hetkel kooskõlastatud asendiplaanil on kaitsetoru kinnistel
läbiminekutel.

Viraksaares oleks ideaalne mikrotorustik maha künda. See paigaldusmeetod
on oluliselt vähem pinnast rikkuv ja kiirem. Kaitsetoru lisamisel tuleks
kõik lahtiselt kaevata.

Seega küsimus, et kui rajame trassi nagu asendiplaanil, siis kas
Transpordiametile see sobiks?

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee> www.corle.ee